top of page

3 דרכים בהן צחוק מועיל לבריאות הלב

מחקרים מראים שצחוק הוא בריא לכלי הדם שלנו

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו קשר ישיר בין הרגשות שלנו ובין בריאות הלב . מחקרים הראו שתחושות כגון : עוינות, כעס, דכאון, חרדה וגם בדידות חברתית, עלולים להוות גורמים לסיכון גבוה יותר ללקות במחלת לב.

גם צדה השני של משוואה זו, נכונה. צחוק, שמחה וחוש הומור יכולים למעשה לסייע לנו להישאר בריאים. על פי פרסומים באיגוד הלב האמריקני , מחקרים עדכניים מצביעים על כך שצחוק יכול לצמצם את כמות הורמוני הלחץ אצלינו, להקטין דלקתיות בעורקים ולהגביר את שיעור ה -HDL , הכולסטרול "הטוב". ההשפעות החיוביות הנגרמות לגוף שלנו כתוצאה מצחוק, 'נשארות' אצלינו בגוף עד למשך 24 שעות אומרים באיגוד האמריקני.


הנה 3 דרכים בהן הצחוק מועיל ללב שלנו :


1. מגביר את זרימת הדם

חוקרים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד בארה"ב מצאו שצחוק מגביר את זרימת הדם שלנו באמצעות הרחבת הדפנות הפנימיים של כלי הדם שלנו, מצב המכונה 'אנדותליום'. צחוק גורם לשחרור של 'אנדורפינים' (חלק מקבוצה של חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח אשר מסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח) והאנדורפינים גורמים לשחרור תחמוצת החנקן אשר גורם להרחבת דופן כלי הדם ומאפשר את הגדלת הזרמת הדם. תחמוצת החנקן הינו כמיכל אשר גם שומר על הלב שלנו ע"י הקטנה או מניעת דלקתיות בכלי הדם ומניעת היווצרות של רובדי כולסטרול (פלאק) בכלי הדם.

החוקרים מצאו גם שהשינויים שנגרמים ב'אנדותליום' כתוצאה מהצחוק, דומים להשפעות שיש לגוף כתוצאה מהתעמלות אירובית או כתוצאה משימוש בתרופות מפחיתות כולסטרול כגון סטטינים. ההבדל ביניהם הוא הוא שצחוק הוא ספונטני ובעל השפעה מידית על הבריאות שלנו.

2. הפחתת הורמוני לחץ

מחקרים מצאו שלצחוק ישנם השפעות מיטיבות גם על צדדים נוספים של הכימיה שלנו. למשל, צחוק מוביל להפחתה בהורמוני לחץ אצלינו, כולל קוריסטול ואפינאפרין. לחץ (דחק/סטרס) גורם להייצרות כלי הדם שלנו.

3. האצה בייצור נוגדנים

צחוק גורם להאצה בתהליך ייצור תאי הנוגדנים שלנו, מצב המחזק את המערכת החיסונית שלנו.

אסור להמעיט בהטבות וביתרונות שיש בצחוק, אומרים קרדיולוגים. המחקרים מראים שצחוק מוביל לא רק להפחתה מיידית של התגובה השלילית של הגוף למצבי דחק/סטרס, אלא גם מוביל לכך שכלי הדם וגם הלב מאיצים את זרימת הדם ובכך למעשה גם משפרים את מצב הרוח.


למעשה חוקרים רק מתחילים להבין את ההשפעות המיטיבות של הצחוק על הבריאות ככלל ועל בריאות הלב בפרט.

ישנן אפילו השארות על כך שצחוק על בסיס קבוע, מסוגל אפילו להקטין את הסיכון שלנו ללקות בהתקף לב.


מספר עצות כיצד להפחית לחץ/סטרס ולצחוק יותר :

  • נסו להביט בעיקר על חצי הכוס המלאה. על הצדדים החיוביים בחיים.

  • השקיעו יותר זמן איכות עם בני משפחה, חברים ובכלל אנשים שאתם אוהבים ונהנים להיות בסביבתם.

  • לכו לצפות במופעי סטנד אפ של הקומיקאים החביבים עליכם, בקומדיות בקולנוע או צפו בתוכניות הומור שאתם אוהבים.

הפיכת הומור לחלק קבוע בחיים שלכם וגם לאופן שבו אתם רואים את החיים, תוביל לא רק לשיפור איכות החיים שלכם אלא גם יכולה להשפיע משמעותית על בריאות הלב שלכם.



צחוק והומור בריאים מאד ללב

חגים שמחים ובריאים לכולנו.

382 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Israeli-heart-association_170-170 (002).
הצטרפו לאגודת הלב הישראלי

הרצאות אונליין | הטבות ברשתות פארמה | מפגשים קבוצתיים | פעילויות אזוריות | ניוזלטר חודשי

*החברות במועדון ללא עלות

%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%
ניוזלטר אגודת הלב הישראלי

הניוזלטר החודשי שלנו מציג מידע מועיל וחדשות למטופלי לב ובני משפחותיהם. 

הירשמו עכשיו!

bottom of page