top of page

5 תופעות לוואי כשעובדים יותר מדי


איזון בין עבודה לחיים . מונח שמוכר לכולנו ומטרה שמרביתינו מנסים להגשים כל חיינו, אבל בפועל מי מאיתנו אינו חש אשמה בשלב כל שהוא בגלל שאנו עובדים יותר מדי שעות ולא מתמקדים בבריאות שלנו.

מה נחשב כיותר מדי עבודה ?

מחקר עדכני משותף לארגון הבריאות העולמי וארגון העבודה הלאומי האמריקאי, שהתפרסם בשנה שעברה מצא שעבודה מעל - 55 שעות בשבוע, יכולה להיות השפעה שלילית על הבריאות שלך.

אז מה ניתן לעשות כדי להשיג איזון טוב יותר בין עבודה לחיים ? הפסיכולוג ד״ר אדם בורלנד מהמרכז הרפואי קליבלנד קליניק בארה"ב מדבר על סימני האזהרה שחשוב לשים לב עליהם וכיצד לנהל טוב יותר את עומס העבודה שלך.


האם יותר מדי עבודה מזיקה לנו ?

כן. אמנם שבוע העבודה המקובל בעולם המערבי הינו סביב ה- 40 שעות שבועיות, אך בעולם העבודה הנוכחי , מספר זה כמעט אינו מציאותי.

לרבים מאיתנו ישנם שבועות עבודה העוברים הרבה מעבר ל- 40 שעות והסיבות לכך יכולות להיות רבות לרבות עומס של אי-מיילים, קושי לייצר גבולות עבודה במיוחד כשעובדים מהבית או כשאין מספיק עובדים במקום העבודה.

״..לאנשים קשה להוריד את המתג במוח ולומר ״יאללה, אשאיר את זה במשרד ולא אחשוב על או אדאג בגלל זה עד שאחזור למשרד מחר בבוקר״ אומר ד״ר בורלנד.




על פי המחקר, ניתן לקשור עבודה של מעל ל- 55 שעות בשבוע למחלות לב כלילית (CAD), לחצים, כאבים חוזרים ו/או תחושת אי נוחות בחזה ושבץ.


תופעות לוואי של יותר מדי עבודה

ישנן עוד הרבה השפעות שליליות העלולות להגרם כתוצאה מיותר מדי עבודה. אם הנך בעומס יתר בעבודה, רמת הכולסטרול שלך (הורמון הסטרס העיקרי) עולה, מצב העלול להוביל לחשיבה מעורפלת (Brain fog), לחץ דם גבוה ובעיות בריאותיות נוספות.

" זה דומה למצב בו מכונית נוסעת כאשר במיכל שלה נותר מעט דלק .״ מסביר ד״ר בורלאנד. ״ אנו מצפים מעצמינו לתפקד פיסית ומחשבתית (קוגנטיבית) ברמות כה גבוהות, אבל בפועל המשאבים שלנו כבר על הקו האדום ״.

הנה מספר תופעות לוואי נפוצות כתוצאה מעבודת יתר :

  • אינך ישנ.ה מספיק

תלונה שכיחה מאד. חוסר בשינה מספקת, יכולה להוות סימן לכך שאת.ה בעומס עבודה. שינה

משפרת את הבריאות הפיסית והמנטלית ולהפחתה בכמות זמן השינה שלנו יכולה להיות השפעה על אופן ההתמודדות שלנו עם לחץ (סטרס), פתרון בעיות או החלמה ממחלה.

  • אינך אוכל.ת במהלך היום

אם את.ה עובד.ת יותר מדי, קל להשאב למשימות במסגרת העבודה ולשכוח לאכול במהלך היום. לא

לאכול ולוותר על ארוחות, עלול לגרום לנפילה ברמת הסוכר בדם שלך וכתוצאה מכך להוביל לאנרגיה נמוכה ואפילו להגביר את הסיכוי שבהמשך היום תמצא.י את עצמך צורכ.ת מזון לא בריא.

  • אינך עושה פעילות גופנית

כולנו יודעים את החשיבות שבקיום פעילות גופנית, אבל כשאנחנו עמוסים בעבודה, סביר להניח שזה

יהיה אחד הדברים הראשונים שנזניח. אך חשוב לדעת שסוג מסויים של פעילות גופנית – המומלץ

ביותר - 150 דקות בשבוע של פעילות במאמץ בינוני או 75 דקות של פעילות אירובית נמרצת בשבוע – יכולים למנע דיכאון, להפחית את לחץ הדם שלך, לשפר את הכולסטרול, לסייע לשלוט ברמת הסוכר

בדם ולהפחית את הסיכון שלך למחלות לב ולסוכרת.




הזנחת יחסים וחיים חברתיים

אם את.ה מפספס.ת הצגות בבית ספר או פעילות של סוף שבוע בגלל עבודה, את.ה מפספס.ת זמן איכות חברתי משמעותי, שמיטיב לא רק איתך אלא גם עם האהובים שלך, בין אם זו משפחה או חברים או גם וגם. שמירה על קשרים חברתיים אלו חשובה מאד נגד בדידות, אבל היא גם מחדדת את הזכרון שלך ואת היכולות הקוגנטיביות שלך ובמקביל מגבירה את תחושת השמחה ואיכות החיים שלך.

בנוסף, אל תזניח.י או חלילה תוותר.י אל ימי החופשה שלך. ״ אנשים חוששים לעיתים לצאת לחופשה מחשש של מה עשוי להמתין להם כשהם יחזרו חזרה לעבודה ״ אומר ד״ר בורלאנד. ״שבועות וחודשים של זמני חופשה נותרים זרוקים על השולחן ללא שימוש״.


פניה לסמים או לאלכוהול

״..זה לא נדיר שאנשים פונים לתחליפים כאשר הם חשים בעומס יתר או שהם חשים שהם צריכים להתנתק״ מסביר ד״ר בורלאנד. שימוש בסמים יכול להוביל להפחתה ביעילות, עליה בפציעות גופניות במהלך העבודה ולהשפיע על יכולת הריכוז והמיקוד שלך.


סימנים לחוסר איזון בין עבודה לחיים

אין ספק שישנם מצבים בהם העבודה עלולה להיות מלחיצה כמו נסיון לעמוד בלוח זמנים משמעותי. אבל עם עבודה של מעל ל- 55 שעות הופכת להיות השיגרה שלך, זה עלול להתיש אותך ואת.ה עלול.ה כמו שאומרים בעברית ׳לשרוף את עצמך׳.


הנה מספר סימנים העלולים להעיד שאת.ה במצב לא מאוזן ולא בריא של יחסי עבודה-חיים :

- את.ה מפסיק.ה לדאוג לעצמך – מזניח.ה את עצמך.

- אינך מתמקד.ת בבריאות הנפשית שלך.

- העבודה שלך כבר אינה מרגישה לך כחשובה.

- את.ה כל הזמן מוטרד.ת ממחשבות על צורת העבודה שלך ועל התוצאות שלך בעבודה

- את.ה מתקשה להציב גבולות בין הבית והעבודה

- את.ה בודד.ה



" קיימת מאין ציפיה כזו של לעשות יותר עם פחות, הלחץ על האנשים במקומות העבודה גובר ואין מספיק שעות או עובדים לשם ביצוע כמות העבודה הנדרשת ״ אומר ד״ר בורלאנד. ״ כתוצאה מכך, אנשים מצויים ברמות גבוהות של לחץ/סטרס (דחק).

כיצד לנהל את לחץ העבודה .

קשה להפסיק לעבוד כאשר אתה מסתכל על רשימה אין סופית של מטלות העומדות בפנייך. אבל שיפור האיזון ביחסים בין העבודה לחיים יכולה לגרום לך להיות לא רק יעיל יותר, אלא גם בריא יותר.

הנה מספר צעדים קטנים שיוכלו לסייע לך להפחית מעלייך את הלחץ מהעבודה.

* הגדיר.י גבולות

* קבע.י לעצמך ציפיות

* החליט.י מה הנך הולכ.ת לעשות היום ובאיזו שעה ברצונך לסיים. אז, הנח.י את העט ועזב.י את העבודה בשעה שקבעת לעצמך, לא משנה מה הספקת עד אותה שעה.

* צור.י לעצמך שיגרה. תכננ.י משהו שאת.ה מצפה לו לאחר העבודה, כמו אימון בחדר כושר, ריצה בפארק, קריאת ספר או שיעור יוגה.

* הרפה.י מתחושת האשמה. ׳החתמת כרטיס עבודה׳ בזמן שאחרים עדיין מצויים במשרד או עובדים און ליין ? ״אל תחוש.י רע עם עצמך ״ מסביר ד״ר בורלנד ״ ישנה נטיה לתחושות אשמה ״ הוא מסביר ״ זכור.י שכדי להיות הבעל או האישה הטובים ביותר, הורה או ילד, אח או אחות, עלייך תחילה להשגיח על עצמך ״.

בחברה שלנו לומר ״עשיתי את כל זה כמעט ללא שינה " זה כמעט כמו אות כבוד . עלינו לשנות את צורת החשיבה הזו".










.

118 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Israeli-heart-association_170-170 (002).
הצטרפו לאגודת הלב הישראלי

הרצאות אונליין | הטבות ברשתות פארמה | מפגשים קבוצתיים | פעילויות אזוריות | ניוזלטר חודשי

*החברות במועדון ללא עלות

%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%
ניוזלטר אגודת הלב הישראלי

הניוזלטר החודשי שלנו מציג מידע מועיל וחדשות למטופלי לב ובני משפחותיהם. 

הירשמו עכשיו!

bottom of page