top of page

שימוש בתאי גזע לתיקון מומי לב מולדים

רופאים פונים כיום לתאי גזע כאמצעי לטיפול בלבבות הקטנים

כמעט 1 מתוך 100 תינוקות בארצות הברית נולדים עם מום לבבי כל שנה. רבים מתינוקות אלו יזדקקו לניתוח במהלך השבועות הראשונים מלידתם ובהמשך ניתוחים נוספים במהלך חייהם. בכתבת טלוויזיה שפורסמה לאחרונה מסופר על מחקר ייחודי בו רופאים פונים לתאי גזע כאמצעי להענקת תקווה גדולה לאותם לבבות קטנים.




"זו מחלת לב מולדת ומורכבת, שבו הצד השמאלי של הלב אינו מתפתח "מסביר ד"ר סנג'יי קושאי מנהל מחלקת ניתוחי לב ילדים בביה"ח לאורי לילדים בשיקגו ארה"ב.

תינוקות אלו תלויים לחלוטין בצד הימני של הלב שלהם לשם שאיבת דם לכל חלקי גופם. " תינוקות אלו זקוקים להתערבות ניתוחית בשבועות הראשונים לחייהם" ממשיך ד"ר קושאי. " לצערנו בין 15-20% אחוזים מהם לא יזכו להגיע ליום הולדתם הראשון. לאלו שכן, תרופות ואמצעים מושתלים יכולים לעזור, אבל בסופו של דבר, תינוקות אלו יזדקקו להשתלת לב כדי לשרוד".



"החדר הימני של הלב מתעייף ולא שואב דם בצורה יעילה ". ממשיך קושאי ומסביר. מנתחי לב ילדים במרכז הרפואי לילדים על שם לאורי בשיקגו מזריקים תעי גזע ישירות אל תוך הלב על מנת להחיות את החדר הימני המותש. " אנחנו מנסים לראות האם אנחנו יכולים למעשה לשים שם תאי גזע על מנת לעצב מחדש, להצעיר את החדר הימני על מנת שישאב דם בצורה יעילה יותר עבור התינוק הזה.

"הטיפול הארוך הזה בתאי גזע יכול לחסוך מאותם ילדים להזדקק בכלל להשתלת לב ואני סבור שמחקרים אלו יכולים להפוך למשני משחק עבור אותם תינוקות". על פי הפרסום לאחרונה, במחקר שלב 2 שיחל כבר השנה, ישתתפו 38 מטופלים, בשבעה מרכזים רפואיים ברחבי ארה"ב. החוקרים מקווים שבסופו של דבר, הזרקת תאי הגזע לא תצטרך להינתן כהזרקה אל תוך הלב, אלה כהזרקה תוך ורידית כמו סוגים אחרים של תרופות

93 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Israeli-heart-association_170-170 (002).
הצטרפו לאגודת הלב הישראלי

הרצאות אונליין | הטבות ברשתות פארמה | מפגשים קבוצתיים | פעילויות אזוריות | ניוזלטר חודשי

*החברות במועדון ללא עלות

%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%
ניוזלטר אגודת הלב הישראלי

הניוזלטר החודשי שלנו מציג מידע מועיל וחדשות למטופלי לב ובני משפחותיהם. 

הירשמו עכשיו!

bottom of page