top of page

5 טיפים כיצד לעבור את יום הבחירות ללא מועקה

מסתבר שלמדיה החברתית ישנה השפעה גדולה על רמות החשש והחרדה שלנו בתקופת בחירות





האם הבחירות הקרבות לכנסת ולראשות הממשלה מלחיצות אתכם ? ובכן, מסתבר שאינכם לבד.

סקר שנערך בארה"ב ע"י איגוד הפסיכולוגים האמריקני מצא כי בתקופת בחירות, אחוז גבוה מהאזרחים האמריקנים חווים תחושות של לחץ וחרדה. בשולי הסקר צוין שסביר להניח שמצב זה קיים בכל מדינה בה קיים משטר דמוקרטי.

זה לא משנה לאיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו משתייכים או לאיזו מפלגה בכוונתנו להצביע ביום רביעי הקרוב ( 17.9) מסתבר שעבור כולנו תקופת הבחירות מלווה בתחושות דחק ('סטרס'), כך טוען בכל אופן, איגוד הפסיכולוגים האמריקאי בעקבות משאל שערך בנושא. ומהו הגורם שמשפיע עלינו הכי הרבה בהקשר זה ? נכון. המדיה החברתית. 4 מתוך 10 מבוגרים שהשתתפו בסקר זה, טענו שהמקור המרכזי לתחושות הדחק ('סטרס') שלנו, הנם פוסטים, שיחות וויכוחים במדיה החברתית סביב נושאים פוליטיים וחברתיים.


ניהול תחושת הלחץ (סטרס) במהלך הבחירות

איגוד הפסיכולוגים האמריקני (APA) פרסם חמישה טיפים לניהול והקלה של תחושות סטרס במהלך או בשל הבחירות :

  1. צמצמו את צריכת המדיה שלכם. קראו רק מה שנדרש לכם כדי להישאר מעודכנים. סגרו את האפליקציות הדוחפות לכם עדכונים או קחו לכם הפסקה מאתרי החדשות, פייסבוק, טוויטר ושאר הכלים הדיגיטליים. קחו קצת זמן לעצמכם. לכו לטייל או תפגשו עם חברים ובני משפחה. תעשו דברים שגורמים לכם הנאה.

  2. הימנעו משיחות בנושאים פוליטיים או בנושאים אחרים הנוגעים לבחירות, אם אתם סבורים שאלו עלולים להוביל ל'תקריות' בגזרה או לעליית לחץ הדם שלכם. היו מודעים לכמות הזמן והאנרגיה שאתם משקיעים בשיחות על הבחירות עם חברים, בני משפחה או אפילו עם אנשים שאינכם מכירים.

  3. היו ערים לכך שתחושות לחץ וחרדה סביב השאלה 'מה יהיה ? ', אינן מועילות. נתבו את הדאגות שלכם בנושאים שמעסיקים אתכם, בכיוונים שיוביל לשינויים חיוביים. לדוגמא, התנדבו בקהילה שלכם. הצטרפו לקבוצות ומסגרות מקומיות, התומכות בנושאים הקרובים ללבכם.

  4. שיהיו תוצאות הבחירות אשר יהיו, החיים ממשיכים. נסו להימנע ממחשבות קיצוניות או מלחיצות ונסו לשמור על נקודת מבט מאוזנת.

  5. לכו להצביע. בכך שאתם מצביעים, אתם נוקטים למעשה בפעולה פרו-אקטיבית. חפשו אחר מקורות מידע מאוזנים אודות המתמודדים ועל העמדות שלהם בסוגיות חשובות לכם. קבלו החלטה מושכלת. אבל הכי חשוב, ממשו את זכותכם (יש הטוענים שזו חובה) הדמוקרטית ותצביעו !


27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Israeli-heart-association_170-170 (002).
הצטרפו לאגודת הלב הישראלי

הרצאות אונליין | הטבות ברשתות פארמה | מפגשים קבוצתיים | פעילויות אזוריות | ניוזלטר חודשי

*החברות במועדון ללא עלות

%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%
ניוזלטר אגודת הלב הישראלי

הניוזלטר החודשי שלנו מציג מידע מועיל וחדשות למטופלי לב ובני משפחותיהם. 

הירשמו עכשיו!

bottom of page