top of page

7 המלצות לקראת נסיעה לחו"ל עם אי ספיקה

אמנם אנחנו עדיין בתקופת קורונה וכרגע לא נוסעים לשום מקום, אבל זה לא אומר שלא ניתן לחלום על הטיול או החופשה הבאה שלנו. נסיעות וטיולים נועדו כדי שנצא מהשגרה ניהנה ונחווה דברים חדשים, אך זו יכולה להיות גם חוויה מלחיצה ומדאיגה, בעיקר עבור אנשים עם אי ספיקת לב. אם אתם מתכננים לטוס לחו"ל לחופשה או עבודה ובין אם אתם מתנהלים שם ברכב או ברכבת, ושם מטיילים ברכב, בואו ננצל את ההזדמנות כדי להעניק כמה טיפים לנסיעות שבוודאי יסייעו לכולם.


1. דברו עם הרופא שלכם

אם אתם מתכננים נסיעה לחו"ל בין אם זה חופשה רגועה במלון, בטן גב או חופשה שגם משלבת מסלולי הליכה וכיו"ב, פנו אל רופא המשפחה שלכם שמכיר אתכם ואת מצבכם. בקשו ממנו לבצע בדיקה כללית, רק כדי לוודא שמצבכם תקין ומאפשר לכם לנסוע. יתכן שאפילו יהיו להם הנחיות ספציפיות עבורכם למקרה ויופיעו או יתגברו התסמינים הקשורים לאי ספיקה שלכם במהלך החופשה. למעשה הרופאים יכולים אפילו לבנות לכם תוכנית למקרה ותזדקקו לטיפול חירום רפואי במהלך הטיול.


2. הקפידו לשתות

חשוב מאד להקפיד לשתות נוזלים כשאתם בחופשה/בחו"ל/בארץ. אם הרופא שלכם הגביל את רשימת השתיה שאתם יכולים לצרוך, הקפידו על הגבולות הללו. לפעמים קל מאד לשכוח להקפיד על שתיה כשאנחנו בחופשה. לעיתים אנחנו עסוק מדי בתוך החוויה עד שאנחנו יכולים לעיתים להעביר יום שלם ללא שתיה.


3. רשימת אריזה

ישנם טיפוסים שאוהבים לתכנן הכול מראש ואפילו להכין רשימות. ישנם כאלו שממש לא. מאחר ואי ספיקת לב הינו מצב רפואי מיוחד, מומלץ שתכינו רשימות הכול. אחד הדברים שמאד יסייעו לכם להתכונן לקראת נסיעה, היא הכנת רשימה מפורטת של מה עליכם לארוז ולקחת לנסיעה. הכינו טבלה עם עמודה לבגדים, לתרופות, לדברים כמו מברשת שינים ומוצרים מהסוג הזה ואפילו עמודה עם הכותרת : דברים של הרגע האחרון שעלי לעשות לפני הנסיעה. תרשמו הכול על נייר ותוך כדי אריזה אל תוך המזוודה , תמחקו את הדברים שכבר עשיתם/ארזתם, כדי שתדעו שהם כבר בוצעו.


4. מחקר

ברגע שאתם יודעים לאן אתם נוסעים, עשו תחקיר קטן על האזור. בררו למשל היכן נמצא בית החולים הקרוב ביותר, למקום בו תהיו. אם אתם נעזרים בבלוני חמצן, בדקו עם חברת הביטוח שלכם ו/או עם קופת החולים שלכם, היכן תוכלו להצטייד במקרה הצורך במיכל חדש או למלא את שלכם. בדקו מה מזג האויר והאקלים באזור בו תהיו, בעיקר אם אתם נוסעים למקום שהוא שונה לגמרי מהמקום בו אתם גרים וגם תארזו בגדים בהתאם.


5. לא לשכוח גרבי/גרביוני תמיכה

גרבי/גרביוני תמיכה יכולים להיות החברים הטובים ביותר לאנשים עם אי ספיקה , בעיקר אם אתם נוסעים לנסיעה ממושכת. הם יכולים לסייע לכם להפחית בנפיחות ברגליים התחתונות, ברכיים או כפות רגליים, בין אם זה במהלך נסיעה ברכב או בטיסה.


6. תוספות

תבדקו שיש לכם את כול מה שאתם צריכים ואפילו תוספת, במקרה של תרופות ואספקת חמצן. תכננו למקרים של "מה אם.." (מה אם חל עיכוב או חלילה ביטול של הטיסה שלכם חזרה הביתה ואתם מוצאים את עצמכם יום נוסף בחו"ל וכיו"ב).


7. דברים שיש לקחת בחשבון בנוגע לטיסה

לחץ האוויר בתא הנוסעים של מטוס יכול לפעמים לגרום לאי נוחות לאנשים עם מצבים לבביים או קשיי נשימה. אם אתם יכולים, קומו מהמושב שלכם במהלך הטיסה ותתהלכו במטוס כדי לאפשר לזרימת דם ולהפחתה בנפיחות. אל תשכחו את גרבי התמיכה שלכם ! מרבית חברות התעופה מאפשרות מקומות ישיבה מרווחים יותר לאנשים עם מצב בריאותי מיוחד ואפילו יסייעו לכם בעת ההרשמה, עליה וירידה מהמטוס. אם זה המצב שלכם, צרו קשר מראש עם חברת התעופה איתה אתם טסים ועדכנו אותם על מצבכם הבריאותי ושתזדקקו לסיוע.

בין אם אתם נוסעים לעבודה או לחופשה, להתכונן לקראת הנסיעה הינה חשובה ביותר לאנשים עם אי ספיקת לב. ואל תשכחו כמובן ל..ה..נ..ו..ת. אם יש לכם עצות/טיפים נוספים למי שנוסע, העלו אותן כאן בתגובות לפוסט. נסיעה טובה.


אנא מלאו כאן למטה את הפרטים שלכם ונשמח לעדכן אתכם בכתבות מעניינות ובפעילויות שלנו בהרשמתכם לרשימת התפוצה של הקבוצה, אתם מסכימים למדיניות הפרטיות שלנו. אנחנו לעולם לא נמכור/נעביר או נחלוק את כתובת המייל שלכם עם שום גורם.

525 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Israeli-heart-association_170-170 (002).
הצטרפו לאגודת הלב הישראלי

הרצאות אונליין | הטבות ברשתות פארמה | מפגשים קבוצתיים | פעילויות אזוריות | ניוזלטר חודשי

*החברות במועדון ללא עלות

%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%
ניוזלטר אגודת הלב הישראלי

הניוזלטר החודשי שלנו מציג מידע מועיל וחדשות למטופלי לב ובני משפחותיהם. 

הירשמו עכשיו!

bottom of page